Може би повечето от нас са ползвали услугите на фирмите за колективно пазаруване, където можеш да закупиш услуга или продукт с голяма отстъпка, а понякога и на символично смешна цена. Даже се чудиш възможно ли е на тази цена да получиш нещо качествено.
Започнаха да се появяват бизнеси, привлечени от възможността да натрупат много клиенти за кратко време. Салоните и центровете за красота станаха едни от най-активните доставчици на услуги в тези платформи за групово пазаруване. Но дали това наистина е достатъчно да си запълниш графика? Накрая става така, че нито салоните са доволни, нито клиентите. Разбира се има и изключения, но тази практика се оказва много порочна за бюти бизнеса. В стремежа да се изпилят цените до минимум рязко спада и качеството но услугата. Някои предлагани процедури включват използване на известни марки продукти, но обикновено в тази цена е невъзможно да се включи стойността на един по-скъп консуматив. Затова изобретателните разкрасители заменят продукта с друг с много по-ниска стойност и за да не се усъмните го изсипват в опаковката на скъпия продукт, така че по време на процедурата вие действително виждате как се слага от това, което е оказано в офертата. А после се чудите защо тези толкова прехвалени продукти са с толкова ниско качество и прическата не ви се е получила, лака ви пада на втория ден, а лицето ви съвсем не е в най-прекрасния си вид.
Другата порочна практика е, когато разкрасителите си спестяват значително от необходимото технологичното време за изпълнение на някоя процедура или работят с некачествени уреди или с уреди за домашна употреба. С очите си съм виждала как една терапия за отслабване, която изисква минимум 30 мин. работа с апарата се претупва за 5-10 мин. Или как се прави фотоепилация в салон с уред за домашна употреба. Е скъпи приятели няма как да сте доволни или да имате резултат. Не процедурите са виновни, а тези които продават ваучерите. Определено няма как да им станете редовен клиент. Лошото е, че губите доверие в целия бранш и предлаганите от тях услуги. И когато ви попита вашата приятелка дали сте доволни от процедура, която си направихте, вие ще и кажете по-добре да не си губи времето и парите. Така постепенно започва да се носи лоша слава на много терапии.
Другата страна на монетата е, че дори и да сте собственик на салон или да предлагате услуги, много от клиентите ходят по процедури само от оферти. Просто ей така, защото е по-евтино и за experience. Например, ако продадете 50 ваучера може би ще имате не повече от двама-трима клиента, които ще се върнат отново при вас и то само, ако са останали доволни от услугата. Така че освен, че работите почти на загуба и се скъсвате от бачкане, може накрая да се окаже, че трудът ви е отишъл на вятъра.
Както казах по-горе има и изключения, но обикновено там, където услугата е качествена и цените са по-високи дори и на ваучер оферта. А обикновено уважаваните салони, не си позволяват много до пускат такива оферти, тъй като си ценят труда. Така че ви препоръчвам другия път да помислите преди да закупите ваучер за 5 лв. за подстригване + изсушаване + маникюр + още нещо.
Няма коментари:
Публикуване на коментар