сряда, 19 октомври 2016 г.

Как ваучерите опорочиха бизнеса на салоните за красота















Може би повечето от нас са ползвали услугите на фирмите за колективно пазаруване, където можеш да закупиш услуга или продукт с голяма отстъпка, а понякога и на символично смешна цена. Даже се чудиш възможно ли е на тази цена да получиш нещо качествено. 

Започнаха да се появяват бизнеси, привлечени от възможността да натрупат много клиенти за кратко време. Салоните и центровете за красота станаха едни от най-активните доставчици на услуги в тези платформи за групово пазаруване. Но дали това наистина е достатъчно да си запълниш графика? Накрая става така, че нито салоните са доволни, нито клиентите. Разбира се има и изключения, но тази практика се оказва много порочна за бюти бизнеса. В стремежа да се изпилят цените до минимум рязко спада и качеството но услугата. Някои предлагани процедури включват използване на известни марки продукти, но обикновено в тази цена е невъзможно да се включи стойността на един по-скъп консуматив. Затова изобретателните разкрасители заменят продукта с друг с много по-ниска стойност и за да не се усъмните го изсипват в опаковката на скъпия продукт, така че по време на процедурата вие действително виждате как се слага от това, което е оказано в офертата. А после се чудите защо тези толкова прехвалени продукти са с толкова ниско качество и прическата не ви се е получила, лака ви пада на втория ден, а лицето ви съвсем не е в най-прекрасния си вид.

Другата порочна практика е, когато разкрасителите си спестяват значително от необходимото технологичното време за изпълнение на някоя процедура или работят с некачествени уреди или с уреди за домашна употреба. С очите си съм виждала как една терапия за отслабване, която изисква минимум 30 мин. работа с апарата се претупва за 5-10 мин. Или как се прави фотоепилация в салон с уред за домашна употреба. Е скъпи приятели няма как да сте доволни или да имате резултат. Не процедурите са виновни, а тези които продават ваучерите. Определено няма как да им станете редовен клиент. Лошото е, че губите доверие в целия бранш и предлаганите от тях услуги. И когато ви попита вашата приятелка дали сте доволни от процедура, която си направихте, вие ще и кажете по-добре да не си губи времето и парите. Така постепенно започва да се носи лоша слава на много терапии.


Другата страна на монетата е, че дори и да сте собственик на салон или да предлагате услуги, много от клиентите ходят по процедури само от оферти. Просто ей така, защото е по-евтино и за experience. Например, ако продадете 50 ваучера може би ще имате не повече от двама-трима клиента, които ще се върнат отново при вас и то само, ако са останали доволни от услугата. Така че освен, че работите почти на загуба и се скъсвате от бачкане, може накрая да се окаже, че трудът ви е отишъл на вятъра.

Както казах по-горе има и изключения, но обикновено там, където услугата е качествена и цените са по-високи дори и на ваучер оферта. А обикновено уважаваните салони, не си позволяват много до пускат такива оферти, тъй като си ценят труда. Така че ви препоръчвам другия път да помислите преди да закупите ваучер за 5 лв. за подстригване + изсушаване + маникюр + още нещо.

Няма коментари:

Публикуване на коментар